HomeExpertisesOnline conversieoptimalisatieConversie verhogen webshop

Conversie verhogen webshop

Heb je een prioriteitenlijst met een dik uitroepteken achter het doel: conversie verhogen webshop? Dan help ik je graag verder met mijn kennis van marketingpsychologie. Succes gegarandeerd.

In marketingpsychologie vind je inspiratie voor conversieverbetering

Loopt je vast met de conversieoptimalisatie van je webshop? Niet getreurd, want in de marketingpsychologie vind je zeker nieuwe inspiratie. We sleutelen natuurlijk aan je teksten en pagina lay-out, maar kijken ook naar je productwaarde, psychologische prijsstelling, en de algemene voorwaarden. Want hoe breder je optimaliseert, hoe groter de kans op betere resultaten.

Als kapstok voor de samenwerking gebruiken we de psychologische marketingmethode van Seven is the Magic Number. Hierbinnen is een belangrijke rol weggelegd voor AB-testen. We testen eerst klein wat het beste werkt voordat we een optimalisatie breed uitrollen. Wil je weten hoe dat precies werkt? Lees dan het volgende stappenplan door:

Bepaal je doelstelling

Het conversieratio moet omhoog. We mikken dus op meer transacties, een hogere omzet en het liefst ook een hogere omzet per transactie.

1

Breng beïnvloedingskansen in kaart

Op zoek naar verbeterpunten analyseer ik je doelgroep, de presentatie van je assortiment en de behaalde resultaten over een langere periode. De belangrijkste inzichten presenteer ik als beïnvloedingskansen. Deze inzichten staan centraal als we de conversie verhogen van je webshop.

2

Vertaal de beïnvloedingskansen naar concrete AB-testen

De belangrijkste beïnvloedingskansen voor je webwinkel optimalisatie vertaal ik naar concrete optimalisaties. Ik creëer naast de optimalisatie ook AB-test. Zo leren we wat het beste werkt voor jouw organisatie.

3

Creëer concrete optimalisaties

De verschillende beïnvloedingskansen vertaal ik naar concrete webshop optimalisaties. Waar mogelijk presenteer ik verschillende opties per idee. Jij kiest vervolgens de variant die het beste past bij je organisatie.

3.1

Stel een meetplan op voor AB-testen

Voor de belangrijkste webwinkel optimalisaties werk ik AB-testen uit. Iedere test beschrijf ik kort in het meetplan. Zo weet je zeker dat je achteraf betrouwbare conclusies kunt trekken.

3.2

Integreer de optimalisaties in je website

Verwerk alle optimalisaties in je website zodat we resultaten kunnen verzamelen. Tip: reserveer ook tijd in voor technische ondersteuning.

4

Lanceer de AB-test

Werkt de dataverzameling perfect en zien de webpagina's er goed uit op verschillende schermen? Dan kan de test gelanceerd worden.

5

Verzamel data

Verzamel voldoende gegevens voor de resultaatanalyse. Even geduld bewaren dus.

6

Evalueer de resultaten

Heb je voldoende cijfers verzameld? Leuk! Dit betekent namelijk dat we de resultaten kunnen analyseren. In de rapportage vind je naast een verklaring van de resultaten ook een advies waarmee we de conversie verder verbeteren.

7

Met Seven is the Magic Number de conversie verhogen van je webshop

Er zijn veel online bureaus die je graag op weg helpen met webshop optimalisatie. Bovendien vind je bij deze bureaus soms ook een psycholoog. Waarom zou je dan voor Seven is the Magic Number kiezen? Nou, ondanks deze mooie lijst aan concullega’s denk ik dat je verder kan helpen mijn unieke aanpak. Je profiteert namelijk van:

De psychologische marketingmethode

Zeker op het gebied van psychologie is mijn werkwijze uniek. Hierdoor breng ik een ander perspectief mee dan andere CRO specialisten. Dat levert natuurlijk ook andere testen op.

1

Mijn succesratio

7 op de 10 AB-testen die ik uitvoer leveren significante verschillen op. Dit is een veel hoger succesratio dan gebruikelijk. Dit geeft aan dat ik de juiste knoppen draai als we je webshop optimaliseren.

2

We sturen op rendement

Voor iedere AB-test bereken ik de businesscase. Zo kun je sturen op rendement. Want het hoogste conversieratio hoeft niet per se te leiden tot het hoogste rendement.

3

Je leert meer over marketing & psychologie

Tijdens een samenwerking deel ik graag mijn kennis van marketingpsychologie. Op termijn heb je mij dus niet meer nodig.

4

Je profiteert van het werk van anderen

Ik voer AB-testen uit bij alle klanten. Zit er een studie tussen die ook geschikt is voor je webwinkel? Dan ben je de eerste die het hoort.

5

Wat krijg je concreet opgeleverd bij de expertise: conversie verhogen webshop?

Het einddoel is duidelijk: we gaan voor de conversie verhogen van je webshop. Maar voordat we zover zijn wil ik eerst enkele analyses, adviezen en voorstellen met je delen. Houd rekening met de volgende documenten.

Beïnvloedingskansen

Je krijgt een overzicht met de belangrijkste beïnvloedingskansen die de conversie verhogen van je webshop. Zo kun je snel kiezen waar je de nadruk op wilt leggen bij het optimalisatietraject.

Wireframes voor de testen

Alle beïnvloedingskansen vertaal ik naar uitgewerkte wireframes. Zo ziet je in een oogopslag wat verandert aan de structuur als we je webwinkel optimaliseren.

Een meetplan

Voor ieder goedgekeurd testvoorstel krijg je een kort meetplan voor webshop optimalisatie. Zo weet je zeker dat zaken als dataverzameling en de steekproefomvang in orde zijn.

Design

Simpel design lukt nog wel, maar voor complexere visuele werkzaamheden werk ik liever samen met meer getalenteerde designers uit met netwerk.

Techniek

Als je een webwinkel wil optimaliseren kom je meestal niet onder technische aanpassingen uit. Hiervoor vertrouw ik op de kundigheid van technische partners.

Rapportages

Welke optimalisaties dragen bij aan meer webwinkel verkopen? Je leest het in de rapportage. Uiteraard adviseer ik ook over de mogelijke vervolgtesten. Er is altijd  ruimte voor verdere verbetering!

Hier help ik je ook graag mee verder:

Nieuwe klanten werven

Wil je nieuwe klanten werven via andere wegen dan conversieoptimalisatie? Dan help ik je graag verder vanuit het expertise: nieuwe klanten werven.

Nieuwe klanten werven

Bestaande klanten benaderen

Bind klanten langer aan je webshop én verhoog de omzet per transactie. We krijgen het bijvoorbeeld voor elkaar via je commerciële e-mails.

Bestaande klanten benaderen

Offline marketing optimaliseren

Het meeste marketingbudget gaat op aan offline marketing. Dus vergeet niet de optimalisatie van offline kanalen.

Offline marketing optimalisatie