HomeExpertisesBestaande klanten benaderen

Bestaande klanten benaderen

Bestaande klanten benaderen is een stuk gemakkelijker dan nieuwe klanten werven. Dus wil je groeien als organisatie? Kijk dan eerst naar je bestaande klanten.

Wil je meer omzet of vooral bestaande klanten behouden?

De meeste organisaties benaderen klanten vanuit twee motivaties. Als je vertrekkende klanten wilt behouden spreek je over klantretentie verhogen. Als je vooral zoekt naar nieuwe manieren om meer te verdienen aan je huidige klanten ga je voor klantwaarde verhogen. Welk doel motiveert jou het meest?

Ik wil onze klantretentie verhogen

Wil je zoveel mogelijk klanten zo lang mogelijk behouden voor je organisatie. Dan denk ik graag mee over de beste klantretentieaanpak voor je organisatie.

Klantretentie verhogen

Ik wil de klantwaarde verhogen

Denk je wel eens na over hoe je meer kunt verdienen aan een bestaande klant? Ik wel. Mijn inspiratie haal ik uit de keuzearchitectuur; de kunst van keuze sturen.

Klantwaarde verhogen

Bestaande klanten benaderen vs. nieuwe klanten werven. Wat is wijsheid?

Wil je groeien als organisatie? Dan raad ik aan om eerst een goed te kijken naar je huidige klanten. Bestaande klanten benaderen komt namelijk met de volgende voordelen:

Je kent je klanten al

Je hebt een relatie opgebouwd met je huidige klanten. Dat betekent dat je de persoon kent en over de juiste contactgegevens beschikt. Dat maakt direct communiceren een stuk gemakkelijker.

1

Meedenken wordt gewaardeerd

Klanten waarderen het als je dankbaarheid toont en vrijblijvend met hen meedenkt. Extra hulp is altijd welkom.

2

Je klanten waarderen je product

Je huidige klanten nemen al producten bij je af, waarschijnlijk naar alle tevredenheid. Dat is een perfecte opening voor upselling of cross-selling. Er is altijd wel een manier waarop je nog meer waarde kunt leveren.

3

Lagere marketingkosten

Omdat je je huidige klanten al kent zijn de marketingkosten voor het benaderen van bestaande klanten een stuk lager dan het werven van nieuwe klanten. Je hoeft namelijk niet te investeren in een dure advertentiecampagne.

4

Je groeit sneller

Iedere klant die je binnenboord houdt hoef je niet te vervangen met een nieuwe klant. Dus hoe meer klanten je binnenboord houdt, hoe sneller je groeit.

5

Bestaande klanten benaderen met de hulp van Seven is the Magic Number

Met behulp van de psychologische marketingmethode heb ik al verschillende organisaties geholpen aan een hogere klantwaarde en betere klantretentie. Zowel in business to business als business to consumer markten én voor commerciële als ideële organisaties. Ben je nieuwsgierig naar cases óf wil je weten wat ik voor jou kan betekenen? Neem dan gerust contact op.