HomeExpertisesOnline conversieoptimalisatie

Online conversieoptimalisatie

Haal het beste uit je online marketing met conversieoptimalisatie. Je webshop, leadgeneratie website en advertentiecampagne gaan stuk voor stuk beter renderen.

Waar wil je beginnen met conversieoptimalisatie?

Als online marketeer verzamel je enorm veel data. Dit biedt een ideale basis voor conversieoptimalisatie. Dus waar wil je beginnen, bij je webshop, website voor leadgeneratie, AdWords campagne of opt-in marketing?

Welke aanpak je ook kiest. We gaan altijd voor het maximale rendement.

Ik wil de conversie verhogen voor mijn webshop

Schaffen je bezoekers direct producten aan in je webwinkel? Dan help je ik graag aan meer klanten, een beter conversieratio en een hogere orderwaarde. 

Conversie verhogen webshop

Ik wil de conversie verhogen voor mijn leadgeneratie website

Begint het echte verkoopproces pas na een eerste kennismaking met een potentiële klant? Dan help ik je graag verder aan zoveel mogelijk gekwalificeerde leads.

Conversie verhogen website

Ik wil een AdWords campagne optimaliseren

Wil je het maximale resultaat behalen uit je AdWords campagne? Optimaliseer dan je campagnes op basis van rendement. Dan weet je zeker dat je de investering terugverdient.

AdWords campagne optimaliseren

Ik wil meer opt-ins verzamelen

E-mail kan een zeer rendabel kanaal zijn. Pluk daarom de vruchten van een grote database en zorg voor zoveel mogelijk opt-ins voor je nieuwsbrief of commerciële berichten.

Opt-ins verzamelen

Met deze conversieoptimalisatie tips haal je sneller succes

Sta je aan de vooravond van een conversieoptimalisatietraject voor je website of online campagne? Vergroot dan je succeskans met de volgende tips:

Vind de kip met gouden eieren

Vaak is slechts een beperkt aantal (marketing)activiteiten goed voor het overgrote deel van je online omzet. Dus heb je een webwinkel? Bepaal dan eerst welke producten of merken het beste verkopen. Ga je voor meer leads? Kijk dan wat de lead onderneemt voordat hij contact opneemt. Vind je je kip met gouden eieren? Mooi, want dan heb je een mooi startpunt voor verdere optimalisatie.

1

Kijk ook naar gemiddeld en goed presterende campagnes

Veel organisaties optimaliseren meestal hun slechtlopende campagnes. Verwacht hier geen wonderen. Een campagne die echt totaal niet presteert, is na een serieuze verbeterslag waarschijnlijk nog steeds niet rendabel. Mijn advies: kijk ook naar de gemiddelde tot goed presterende activiteiten. Daar behaal je letterlijk veel meer winst mee.

2

Test met open vizier

Je test omdat je beter wilt presteren. Dat betekent dat je moet afwijken van gebaande paden om ook echt tot nieuwe inzichten te komen. Laat daarom je persoonlijke voorkeuren thuis en durf te falen. Je zult versteld staan van wat je onderweg allemaal leert.

3

Optimaliseer ook je propositie

Veel marketeers testen vooral kleine tekstuele en visuele elementen, zoals tekst bij een knop óf een de afbeelding in een header. Leuk als je miljoenen websitebezoekers trekt, maar waarschijnlijk niet rendabel bij kleinere aantallen. Mijn advies: sleutel ook aan je propositie. Speel met de prijsstelling en spit de algemene voorwaarden door op zoek naar verborgen voordelen. Dat loont zeker.

4

Blijf geduldig

Hier is een leuk feitje dat je niet snel hoort tijdens een verkoopgesprek: de meeste AB-testen leveren geen significante verschillen op. Spreid daarom je kansen en test meerdere beïnvloedingskansen. Je stuit vanzelf op een inzicht waarop je verder op kunt bouwen.

5

Kijk naar je concurrenten

Kijk af en toe op de website van je concurrenten. Dat doet je doelgroep namelijk ook. Je test kan nog zo mooi zijn, als je concurrent het slimmer aanpakt vis je toch achter het net.

6

Durf te verkopen

Veel marketeers besteden vooral aandacht aan overtuigen. Helemaal prima, maar vergeet de daadwerkelijke conversiemogelijkheid niet. Die moet namelijk opvallen om succes te behalen.

7

Conversieoptimalisatie met de hulp van Seven is the Magic Number

Conversieoptimalisatie vind ik het leukste onderdeel van marketing. Gelukkig mag ik regelmatig de marketingactiviteiten van klanten verbeteren. Van leadgeneratie websites voor business to business organisaties tot aan opt-in campagnes voor grote merken. Wil je ook weten of ik iets voor jou kan betekenen? Neem dan contact op.