HomeExpertisesNieuwe klanten werven

Nieuwe klanten werven

Wil je nieuwe klanten werven? Dan bedenk ik graag een slimme aanpak waarin we sturen op rendement. Zo weet je zeker dat je je marketingbudget goed besteedt.

Er leiden meerdere wegen naar nieuwe klanten. Welke route kies jij?

De beste aanpak voor klantenwerving is sterk afhankelijk van je verkoopaanpak. Ga je daarom voor meer leads genereren, meer fondsen werven of voor meer directe verkopen realiseren?

Ik wil meer directe verkoop

Je verkoopt direct als klanten hun producten aanschaffen in je (web)winkel. Het mantra bij directe verkoop is: hoe meer transacties, hoe beter.

Meer directe verkoop

Ik wil meer leads generen

Zijn je sales collega’s blij als ze op bezoek kunnen bij een geïnteresseerde lead? Dan help ik je graag aan zoveel mogelijk afspraken via doeltreffende leadgeneratie.

Meer leads genereren

Ik wil meer donateurs

Donateurs werven is een vak apart. Je doelgroep verricht namelijk een altruïstische daad. Dat vraagt om een speciale aanpak, zeker als je toewerkt naar het donatieverzoek.

Meer fondsen werven

Zes klantenwerving tips die je leven een stuk gemakkelijker maken

Wil je groeien door nieuwe klanten te werven? Vergroot dan de impact van je marketing met de volgende klantenwerving tips:

Stem de strategie altijd af op je marketing- en salesteam

Ieder team heeft sterke en zwakke punten. Zorg daarom dat je marketing sowieso aansluit bij de sterke punten van je verkoopteam. Doe je dat niet, dan sterven zelfs de allerbeste ideeën in schoonheid.

1

Denk vanuit de situatie van een klant

Met een gepassioneerd betoog over een productkenmerk dat je heel belangrijk vindt, schiet je niets op als de doelgroep heel anders kijkt naar je product. Zorg daarom dat je verhaal altijd aansluit bij de belevingswereld van een gemiddelde consument.

2

Beoordeel de aanpak voor klantwerving op rendement

Rücksichtslos marketingbudget oproken is een fluitje van een cent, maar dat leidt zelden tot het gewenste rendement. Ga daarom verstandig te werk en meet de effectiviteit van al je campagnes. Zo levert nieuwe klanten werven altijd meer op dan het kost.

3

Test meerdere advertentiekanalen

Spreid je kansen en test meerdere advertentiekanalen. Zo kun je bepalen met welke vorm van adverteren je de meeste klanten werft.

4

Geduld is een schone zaak

Natuurlijk wil je zo snel mogelijk resultaat behalen. Maar de juiste aanpak vinden voor klantenwerving kost tijd. Je moet namelijk voldoende data verzamelen én verschillende kanalen testen zodat je weet wat het beste werkt.

5

Kijk ook naar je propositie

Zorgen dat meer mensen toehappen op je verhaal is vaak effectiever dan simpelweg meer klanten bereiken met adverteren. De sleutel naar een betere effectiviteit ligt bij de propositie die in de smaak valt bij je doelgroep.

6

Nieuwe klanten werven met de hulp van Seven is the Magic Number

Ik heb al verschillende organisaties geholpen bij hun klantenwerving, zowel vanuit commercieel als ideëel oogpunt én in Business to business en Business to Consumer markten. Ben je benieuwd naar je mogelijkheden? Neem dan gerust contact op!