HomeExpertisesOnline conversieoptimalisatieConversie verhogen website

Conversie verhogen website

Staat het punt ‘conversie verhogen website’ geel gemarkeerd op je prioriteitenlijst? Dan optimaliseer ik graag je leadgeneratie website met behulp van marketingpsychologie. Binnen de kortste keren begroet je meer leads.

Via conversieoptimalisatie van je website naar meer leads

Wil je werk maken van online leadgeneratie? Zet dan in op de conversie verhogen van je website en haal zoveel mogelijk afspraken uit je website bezoekers. Ik help je graag verder met marketingpsychologie. Voor conversieoptimalisatie van je leadgeneratie website kijken we vooral naar de contactpunten op je website. De centrale vraag hierbij is: hoe aantrekkelijk is het voor een lead om daadwerkelijk contactgegevens te delen? Want een websitebezoeker treedt niet zomaar uit de gekoesterde anonimiteit.

De aanknopingspunten voor optimalisatie halen we uit de psychologische marketingmethode van Seven is the Magic Number. Dat werkt als volgt:

Bepaal je doelstelling

Je wilt meer leads genereren uit het huidige aantal websitebezoekers. We mikken daarom op een beter conversieratio. Het liefst tegen een zo hoog mogelijk rendement.

1

Breng beïnvloedingskansen in kaart

Ik steek veel energie in een grondige analyse van je leadgeneratie aanpak. Hierbij analyseer ik je doelgroep, online resultaten en de informatie op je website. De inzichten die hieruit voortvloeien presenteer ik als beïnvloedingskansen. Deze kansen staan centraal bij de conversie verhogen van je website.

2

Vertaal beïnvloedingskansen naar meetbare optimalisaties

Uiteraard zorg ik ook voor een creatieve vertaalslag van de beïnvloedingskansen naar uitgewerkte wireframes. Hierbij houd ik meteen rekening met de resultaatmeting, zodat je achteraf de juiste conclusies trekt.

3

Bedenk optimalisaties

Ik creëer voor iedere beïnvloedingskans uitgewerkte wireframes, compleet met tekst en beeld. Zo zie je in een oogopslag wat het beste past bij je organisatie.

3.1

Stel een meetplan op

In het meetplan beschrijf ik hoe je de AB-test het beste kunt aanpakken. Verwacht concrete hypotheses, uitgewerkte variabelen en een voorstel voor de beste meetmethode.

3.2

Integreer de optimalisaties in je website

Vertaal de goedgekeurde wireframes naar de website. Houd hierbij rekening met technische ondersteuning. Want in de meeste gevallen sleutelen we ook aan de websitestructuur.

4

Lanceer de optimalisaties

Zijn tekst, beeld en techniek helemaal op elkaar afgestemd? Lanceer dan de conversieoptimalisaties voor je website en zie de leads binnenstromen.

5

Verzamel data

Uiteraard wil je betrouwbare conclusies trekken. Neem dus voldoende tijd voor de dataverzameling. Nog even geduld.

6

Evalueer de resultaten

Het spannendste moment als we je website verbeteren? De resultaatanalyse natuurlijk. Is het conversieratio echt verbeterd en zo ja, hoeveel? Je leest het in de rapportage.

7

De conversie verhogen van je website met Seven is the Magic Number

Zoek je ondersteuning voor je websiteoptimalisatie, maar twijfel je nog over de partner? Neem dan de volgende voordelen van Seven is the Magic Number mee in je overweging:

We sturen op rendement

De opbrengsten moeten uiteraard de gemaakte kosten overtreffen. Daarom testen we verschillende concepten op de effectiviteit voordat we een idee breed uitrollen. Zo weet je zeker dat je investeert in het meest rendabele instrument.

1

Je krijgt gratis testresultaten

Bij iedere opdrachtgever voer ik effectiviteitstesten uit. Daar profiteer jij ook van, want ik deel alles wat ik leer met vaste klanten. Zit er een onderzoek tussen dat perfect past bij je organisatie? Dan vertalen we het inzicht snel naar je website of marketingcampagne.

2

De psychologische marketingmethode

Zeker op het gebied van psychologie is mijn werkwijze uniek. Hierdoor kijk ik anders naar je website CRO dan andere optimalisatiespecialisten. Dit frisse perspectief levert sowieso nieuwe inzichten op.

3

Resultaten uit het verleden

96% van de samenwerkingen levert betere resultaten op. Zowel qua conversieratio als rendement. Bij voldoende tijd is de kans op succes dus groot.

4

Je leert meer over marketing & psychologie

Wil je meer leren over marketingpsychologie? Leuk, want ik leg je graag uit hoe je werkt met mijn psychologische marketingmethode. Op termijn heb je mijn hulp helemaal niet meer nodig.

5

Wat krijg je concreet opgeleverd?

Het doel is duidelijk: je wilt meer leads genereren via een website optimalisatie traject. Om dat doel te bereiken lever ik natuurlijk enkele tastbare documenten op. Dit kun je daarom verwachten:

Beïnvloedingskansen

De belangrijkste verbeterpunten voor de website optimalisatie presenteer ik als beïnvloedingskansen. Uiteraard met korte onderbouwing.

Creatieve concepten

De arbeidsintensieve websiteoptimalisaties presenteer ik eerst als concept. Jij bepaalt vervolgens of je voldoende potentie ziet in het idee om door te zetten.

Concrete optimalisaties in wireframes

De website optimalisaties waarbij alleen aanpassingen nodig zijn van tekst en beeld presenteer ik in een wireframe. Deze ontwerpen kun je direct doorvoeren naar je website.

Een meetplan

Gedurende de samenwerking verzamelen we data over de doorgevoerde website optimalisaties. Hoe deze dataverzameling verloopt beschrijven we in het meetplan.

Design

Simpel design lukt nog wel, maar voor complexere visuele werkzaamheden werk ik samen met meer getalenteerde designers uit je organisatie of mijn netwerk.

Techniek

Als we de conversie verhogen van je website kom je meestal niet uit onder technische aanpassingen. Hiervoor vertrouw ik op de vaardigheden van technische partners.

Rapportages

Welke optimalisaties dragen bij aan een beter conversieratio? Je leest het in de rapportage. Waar mogelijk krijg je ook advies voor vervolgtesten. Er zijn altijd aanknopingspunten voor verdere websiteoptimalisatie.

Deze expertises vind je wellicht ook interessant

Nieuwe klanten werven

Wil je leads werven via marketingcampagnes? Dan help ik je graag verder.

Meer leads genereren

Bestaande klanten benaderen

Geld verdienen aan bestaande klanten is gemakkelijker dan nieuwe klanten werven. Verhoog daarom de klantwaarde en maak werk van klantretentie.

Bestaande klanten benaderen

Offline marketing optimaliseren

Optimaliseer ook je offline marketing. Daar kun je waarschijnlijk nog veel winnen.

Offline marketing optimalisatie