HomeExpertisesNieuwe klanten wervenMeer leads genereren

Meer leads genereren

Wil je meer leads genereren via marketing? Optimaliseer dan de gehele sales funnel voor het beste resultaat. Uiteraard met oog voor het maximale rendement.

Rendabele leadgeneratie met doelgerichte marketing

Wil je meer leads genereren via marketing maar weet je nog niet precies hoe? Dan help ik je graag op weg met een effectieve leadgeneratie campagne. Hierbij optimaliseer ik de gehele sales funnel, van het allereerste contact via een marketingcampagne naar het inplannen van concrete afspraken met gekwalificeerde leads. Uiteraard met oog een zo goed mogelijk rendement.

De werkwijze waarmee we meer leads genereren

Tijdens de samenwerking stellen we ons continu de volgende drie vragen: Hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen onder de doelgroep tegen zo laag mogelijke kosten? Hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep contactgegevens achterlaat? Én hoe zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk sales qualified leads ook daadwerkelijk een afspraak inplannen met het sales team?

Een antwoord op deze vragen haal ik uit de psychologische marketingmethode van Seven is the Magic Number. Een vaste werkwijze die aan de basis staat van alle opdrachten. We doorlopen de volgende stappen:

Bepaal je doelstelling

Uiteraard gaan we voor meer gekwalificeerde leads verzamelen, maar we kijken tegelijkertijd naar de behaalde omzet en winst in relatie tot de gemaakte kosten. Het draait immers om rendement.

1

Breng beïnvloedingskansen in kaart

Ik analyseer je huidige doelgroep, resultaten en marketingactiviteiten. Zo krijg ik een goed beeld van de (on)mogelijkheden binnen je huidige sales funnel. De belangrijkste beïnvloedingskansen staan vervolgens centraal in de lead generatie aanpak voor jouw organisatie.

2

Vertaal de beïnvloedingskansen naar een meetbare aanpak voor leadgeneratie

Ik vertaal de beïnvloedingskansen naar een concrete leadgeneratie aanpak. Hierbij nemen we vanaf het begin resultaatmetingen mee, zodat we zeker weten dat we leren en verbeteren op basis van de behaalde resultaten.

Verzin een effectieve aanpak

De beïnvloedingskansen vertellen waar we de meeste winst kunnen behalen met leadgeneratie. Vervolgens optimaliseren we de aanpak op basis van structurele resultaatmetingen én AB-testen.

3.1

Stel een meetplan op

In het meetplan leggen we vast hoe we de prestaties in de sales funnel meten. Hierbij ligt de nadruk op rendementsanalyses én AB-testen. Zo weet je zeker dat je vooral investeert in rendabele activiteiten.

3.2

Creëer de marketingmiddelen

Uiteraard heb je niets aan een leadgeneratie aanpak als je hem niet implementeert. Daarom ondersteun ik je ook bij de realisatie van alle benodigde marketingmiddelen.

4

Lanceer de campagne

Je marketingmiddelen schreeuwen om de spotlight en ook de data-verzameling binnen de complete sales funnel is op orde. Kortom: de campagne is klaar voor lancering.

5

Verzamel data

Heb je voldoende data verzameld? Start dan met de resultaatanalyse.

6

Evalueer de resultaten

We evalueren periodiek de resultaten en kijken waar nog verbeterpunten liggen. Door structurele optimalisatie houd je de stijgende lijn het langste vast.

7

Meer leads genereren met Seven is the Magic Number

Hier vind je de belangrijkste voordelen van een samenwerking met Seven is the Magic Number op een rij. Zie je brood in deze voordelen en mijn werkwijze? Dan kom ik graag met je in gesprek.

We sturen op rendement

Ik houd altijd bij wat een bepaalde marketingactiviteit kost en oplevert. Zo weet je altijd welke onderdelen van de leadgeneratie campagne renderen en welke niet. Dat maakt gerichte keuzes maken een stuk gemakkelijker.

1

We testen wat het beste werkt voor jouw organisatie

Of het nu een kanaalkeuze betreft of de concrete invulling van een propositie, we testen altijd meerdere opties. Dus wil je werk maken van online leadgeneratie? Dan testen we eerst welke kanalen (zoals AdWords, SEO en e-mail) het beste rendement opleveren.

2

Je krijgt altijd maatwerk

Ik houd altijd rekening met de wensen en (on)mogelijkheden van je organisatie. Zo krijg je leadgeneratiestrategie waar je ook echt mee uit de voeten kunt. Zeker op de lange termijn pluk je de vruchten van deze pragmatische benadering.

3

Je leert meer over marketing & psychologie

Ik heb een achtergrond in de marketing en in de psychologie. En dat zie je zeker terug in mijn werk. Uiteraard deel ik deze kennis van marketingpsychologie graag met je marketing- en salesteam.

4

Je profiteert van het werk van anderen

Ik test niet alleen bij jou, maar ook bij andere klanten. Zo is er een continue toestroom van data en interessante business cases. Daar word jij ook slimmer van. Ik deel namelijk de inzichten met vaste klanten. Zit er een case tussen die op het lijf is geschreven voor jouw organisatie? Dan hoor jij dat als eerste.

5

Ik werk goed samen met je sales team

Een lead is heel duur als hij niet wordt opgevolgd. Daarom overleg ik goed met je sales team over hun ervaringen en wensen. Wat is bijvoorbeeld het gewenste profiel van leads die we aandragen met marketing?

6

Wat krijg je concreet opgeleverd?

Het primaire marketingdoel is duidelijk: we willen meer leads genereren. Maar wat krijg je in de tussentijd dan opgeleverd? Dat vertel ik graag. Je kunt de volgende concrete documenten en marketingmiddelen verwachten.

Overzicht beïnvloedingskansen leadgeneratie

Ik geef een overzicht van de belangrijkste inzichten en verbeterpunten waarmee we meer leads genereren.

Een aanpak voor leadgeneratie

Je krijgt een aanpak waarmee we meer leads genereren voor jouw organisatie. Waar nodig lever ik uitgewerkte concepten voor alle marketingmiddelen. Zo vorm je een duidelijk beeld van de uiteindelijke campagne.

Een meetplan

In het meetplan vind je een recept voor resultaatmetingen in de gehele sales funnel. Een belangrijke rol is hierbij weggelegd voor de combinatie van verschillende databestanden.

Marketingmiddelen

Ik schrijf graag teksten voor je organisatie, maar voor design en technische applicaties werk ik samen met specialisten uit je team of uit mijn netwerk.

Rapportages

We evalueren periodiek de behaalde ROI marketing resultaten. Hierbij kijken we continu hoe we de leadgeneratie aanpak verder kunnen verbeteren.

Misschien kan ik je hier ook mee helpen

Bestaande klanten benaderen

Wil je meer verdienen aan bestaande klanten? Ook daar kan ik je mee helpen.

Bestaande klanten benaderen

Online conversie optimalisatie

Optimaliseren vind ik het leukste van allemaal. Dus wil je online resultaten verbeteren? Laat het weten!

Online conversieoptimalisatie

Offline marketing optimalisatie

Je kunt ook je offline activiteiten testen. Wil je het eens proberen? Dan help ik je graag verder vanuit het expertise: offline marketing optimalisatie.

Offline marketing optimalisatie