HomeExpertisesNieuwe klanten wervenDirecte verkoop realiseren

Directe verkoop realiseren

Retailmarketing kan succes maken of breken. Dus wil je dat de directe verkoop toeneemt in je (web)winkel? Investeer dan je marketingbudget zo slim door te sturen op rendement.

Realiseer meer directe verkoop tegen een zo hoog mogelijk rendement

Wil je meer winkelverkopen realiseren, maar weet je nog niet precies hoe? Dan ontwikkel ik graag een doelgroepgerichte marketingaanpak voor je organisatie. Je groeit uiteindelijk via twee routes. Via route A trekken we meer potentiële klanten naar je winkel én via route B zorgen we dat verhoudingsgewijs meer winkelbezoekers overgaan tot een aankoop. Zo persen we het maximale rendement uit je beschikbare budget.

Zo realiseren we meer directe verkoop voor je winkel

Ik heb door de jaren heen zowel kleine niche websites als bekende A-merken geholpen aan meer winkelverkopen. Hierbij volg ik consequent de psychologische marketingmethode van Seven is the Magic Number. Met een goede reden. Ik behaal namelijk veel betere resultaten met de methode als leidraad.

Wil je weten hoe de werkwijze uitpakt bij het verhogen van directe verkoop? Neem dan het volgende stappenplan door:

Bepaal je doelstelling

We bepalen samen de belangrijkste doelstelling voor directe verkoop. Zeer waarschijnlijk gaan we dus voor meer winst, omzet en transacties. Daarnaast selecteren we de ondersteunende secundaire doelstellingen. Deze doelstellingen zijn gekoppeld aan activiteiten waarvan je weet dat ze direct bijdragen aan je verkoopdoelstellingen.

1

Breng beïnvloedingskansen in kaart

Ik analyseer je huidige doelgroep, resultaten en marketingactiviteiten. Zo krijg ik een goed beeld van de mogelijke verbeterpunten voor directe verkoop. De belangrijkste beïnvloedingskansen staan vervolgens centraal in de retailmarketing aanpak voor je organisatie.

2

Vertaal de beïnvloedingskansen naar een meetbare retailmarketing strategie

Je hebt niets aan een opsomming van beïnvloedingskansen zonder een creatieve vertaalslag naar de praktijk. Daarom verzinnen we een praktische aanpak voor directe verkoop. Deze aanpak is sowieso flexibel. Dat betekent dat we meerdere kanalen en creatieve uitwerkingen testen op effectiviteit. Zo weet je zeker dat alleen je alleen de meeste rendabele varianten breed uitrolt.

3

Verzin een effectieve aanpak voor directe verkoop

We bouwen aan een aanpak voor retailmarketing gericht op de activiteiten met de meeste impact op het resultaat. De gesignaleerde beïnvloedingskansen vormen hierbij een vruchtbare bodem voor de eerste verbeterslag, waarna we via gerichte testen toewerken naar het best mogelijke rendement.

3.1

Stel een meetplan op

In het meetplan staat hoe je de effectiviteit meet van alle marketinginspanningen. Hierbij kijken we naar structurele resultaatmetingen én AB-testen van marketingmiddelen. Zo weet je zeker dat de resultaatmetingen in orde zijn.

3.2

Creëer de marketingmiddelen

Marketing is naast wetenschap ook een ambacht. Daarom ondersteun ik je ook bij de realisatie van marketingmiddelen.

4

Lanceer de campagne

Je marketingmiddel voor directe verkoop schreeuwt om de spotlight en ook de data-verzameling is waterdicht. Kortom: de retailmarketingcampagne is klaar voor lancering.

5

Verzamel data

Je moet voldoende data verzamelen voor een goede effectiviteitsmeting van de retailmarketing. Even geduld nog.

6

Evalueer de resultaten

We interpreteren de resultaten en vertalen lessen naar het vervolg van de campagne. Ik ben blij bij een duidelijk antwoord op de volgende vraag: hoe kunnen we, met de opgedane kennis, de volgende ronde een nog beter resultaat behalen met directe verkoop?

7

Deze klanten gingen je voor

Voor deze bedrijven heb ik directe verkoop gerealiseerd. gamehouse | dpg media | HuisPortaal.nl | Fun4Cars

Directe verkoop realiseren met Seven is the Magic Number

Iedere marketeer belooft je betere resultaten. Dat maakt de keuze voor een goede marketingpartner vaak lastig. Om de keuze een stukje eenvoudiger te maken geef ik alvast de belangrijkste kenmerken van een samenwerking met Seven is the Magic Number. Zie je brood in deze voordelen en mijn werkwijze? Dan maak ik graag eens kennis met je.

We sturen op rendement

Ik houd altijd bij wat een bepaalde marketingactiviteit kost en oplevert. Zo is sturen op rendement een stuk gemakkelijker. Het voordeel voor jou: je investeert uiteindelijk alleen in activiteiten voor directe verkoop waar je ook echt geld aan verdient.

1

Je leert meer over marketingpsychologie

Ik heb een achtergrond in de marketing en de psychologie. Uiteraard deel ik deze kennis van marketingpsychologie graag met je team.

2

Je krijgt altijd maatwerk

Ik houd altijd rekening met de wensen en (on)mogelijkheden van je organisatie. Zo krijg je retailmarketing waarmee je ook echt uit de voeten kunt. Zeker op de lange termijn pluk je de vruchten van mijn pragmatische benadering.

3

We testen wat het beste werkt voor je organisatie

Of het nu een kanaalkeuze betreft of de invulling van een propositie, we testen altijd meerdere opties bij een belangrijke keuze. Dat levert uiteindelijk het maximale resultaat op.

4

Je profiteert van het werk van anderen

Ik test niet alleen bij jouw organisatie, maar ook bij andere klanten. Zo is er een continue toestroom van data en interessante business cases. Daar word jij ook slimmer van. Ik deel namelijk de inzichten met vaste klanten. Zit er een directe verkoop case tussen die op het lijf is geschreven van je organisatie? Dan hoor je dat als eerste.

5

Wat krijg je concreet opgeleverd?

Het einddoel is duidelijk: we gaan namelijk voor meer verkopen. Maar wat krijg je precies opgeleverd voor de realisatie van je doelstellingen? Dat vertel ik graag. Je kunt de volgende concrete documenten en marketingmiddelen verwachten:

Overzicht beïnvloedingskansen

Je krijgt een overzicht van de belangrijkste inzichten en verbeterpunten voor het realiseren van directe verkoop. Hier kun je nog maanden op teren.

Creatieve concepten

Bij lange samenwerkingen krijg je een uitgewerkte retailmarketing strategie; bij kleinere opdrachten krijg je concrete creatieve concepten voor directe verkoop. Uiteraard zijn de ideeën doelgericht en liggen ze in het verlengde van de beïnvloedingskansen.

Een meetplan

In het meetplan vind je een een beknopt recept voor de best mogelijke resultaatmetingen.

Marketingmiddelen

Ik denk mee over ideeën en schrijf teksten. Voor professioneel design en eventuele technische realisatie schakel ik hulp in van partners of werk ik samen met experts uit je team.

Rapportages

De resultaten vat ik samen in een overzichtelijke rapportage, uiteraard met aandacht voor je marketing ROI. Dit document dient als startpunt voor de volgende optimalisatieronde.

Dit vind je wellicht ook interessant

Bestaande klanten benaderen

Houd bestaande klanten binnenboord en verhoog de totale klantwaarde. Dat lukt als je klanten op de juiste manier benadert.

Bestaande klanten benaderen

Online conversie optimalisatie

Optimaliseren vind ik het leukste van allemaal. Daarom verbeter ik graag je webshop, webwinkel óf AdWords campagne.

Online conversieoptimalisatie

Offline marketing optimalisatie

Natuurlijk kun je ook offline marketing verbeteren. Ontwikkel eerst een goed plan voor de dataverzameling, dan komt de rest vanzelf goed.

Offline marketing optimalisatie